27 Kasım 2016 Pazar

Psikiyatristle Görüşme Sürecim.. 2. Yazı / Sorgulama.. Kabullenme..

Konuyla ilgili İlk yazım burada.. Henüz okumadıysanız ilk olarak onunla başlamanızı öneririm..

***
Psikiyatristle görüşmeye başlayıp ilaç kullanmam sonrasında ilk 15 gün hiç bir şey değişmedi.. Doktorum bunu zaten söylemişti.. 

 İlaçları düzenli kullanıp sabırla 15 günün geçmesini bekledim.. Bu bile iyi gelmişti aslında.. Çünkü sadece 15 gün sonra iyi olacağıma inandırmıştım kendimi..

Bir bıçakla keser gibi keskin bir şekilde olmadı ama, bir süre sonra bi şeylerin değiştiğini farketmeye başladım.. 

Müthiş bir sorgulama evresi başladı.. Rüyalarla başlamıştı ve açıkcası en az rüyalar kadar yorucuydu.. Zihnim o kadar hızlı çalışıyordu ki bedenen hiç bir şey yapmasam da inanılmaz yorgun oluyordum.. Bu uykularımın düzelmesine de bir parça etki etti..

Günlerce düşündüm istemli istemsiz.. Çokça kendime kızdım bazı şeylerin bana yapılmasına izin verdiğim için.. 
Klişeleri bir kenara attım.. 
İlk affeden en güçlü, ilk unutan en mutlu bla bla bla..


Peki ya artık affedemiyorsa ?

Affetmemeye karar verdim.. Belki benim gücümü gösterme yöntemimde buydu.. Belki bu sefer iyilik timsali olmak zorunda değildim belki bana zarar veren buydu.. 
Evet hatta buydu.. 
Bir sürü sürüncemede olan insan ilişkim vardı.. Hani söze dökmeye çalışsan öyle hemen anlatamayacağın.. Ama seneler içinde hep bir negatiflik aldığın.. Küçük küçük şeylerle daima seni iğneleyen.. 
Evet bu kız bana dost değil dediğim mesela.. Bu benim zor anımı kolluyor bir tekme de kendi atmak için, bir diğeri mesela bir sürü şey yapmadı mı alttan alttan.. Hiç bir zaman samimi olduğuna inanmadın peki bu kadar şans vermek niye ? 
Niye tüm bu insanların hayatının içine girmesine izin veriyorsun ? En son yine ortalık karıştırmaya çalışmadı mı sinsilikleriyle ?  
Ne şansı daha dön arkanı git seni tutan ne ?

Köpeğe değil de sahibine olan saygı mı ? 

Pardon da sahibinin saygılık tarafı mı kaldı artık ? Hiç olmamıştı ki aslında.. Neyin saygısı bu ? Ne zaman yanındaydı ? O seni seviyor düşünüyor mu senin düşündüğün kadar.. Yahu kaç kere gözünün içine bakıp nasılsın dedi ? 

Hiç di mi ? :)

Sal ipini gitsin !

Saldım gitti.. 
Affederek rahatlamadım ben.. 
Affetmemeye karar vererek rahatladım.. Yok sayarak.. 
Idısı dıdısı bıbısı komple nesi var kimi yoksa hepsini komple ! Saldım gitti.. 

Nasıl bir ferahlamaydı anlatamam.. Hiç olmamışlar gibi.. 
İnanılmaz bir huzur bu.. 

***
Bu huzuru yakalamak kolay olmadı.. Öncesi çok dikenli bir yol gibiydi.. Kanaya kanaya yırtıla yırtıla geçtim..

 Bir tanesi whatsapp yazışmasında benden "bu gerizekalı" diye bahsediyordu mesela :) Üstelik bana dedikodusunu yapıp kötülediği insanlara benim hakkımda inanılmaz şeyler yazıyordu..
Oysa yıllardır benim ona yapmadığım iyilik kalmamıştı.. 
Hep şüphelenmiştim ama.. O gün gizlice o telefonu elime alırken içinde kendimle ilgili bir şeyler bulacağımı bilerek aldım.. Ve yanılmadım.. Yanılmayacağımı biliyordum.. Hislerime daha önce kulak vermediğim için kendime çok kızdım..

Hakkımda inanılmaz yazışmalar vardı.. Hepsini kendi ipadimle fotoğraflayıp belgeledim.. Ve hiç bi şey belli etmedim..
Günlerce sessiz kaldım.. Üzüldüm.. Kalbim o cümlelerin ağırlığını kaldıramadı.. Buruldum.. Kırıldım.. Bana duyulan o sebepsiz nefreti uzun süre algılayamadım..
Yaşadığım tüm olayları zihnimde tekrar tekrar oynattım.. Fedakarlıklarımı, karşılığında gördüklerimi.. O cümleleri tekrar tekrar okudum.. 
Üstelik bu cümleler yazılırken ben çocuğumun sağlam kalan tek böbreğini kurtarabilmek için maddi manevi çırpınıyor, eşimle de hayatımın en kötü günlerini yaşıyordum..

Hiç bir şey yapmadım.. Sadece çektiğim ekran fotoğraflarını gönderdim..

Biliyorum evet hakkımda yazdıklarını, sakladığın düşüncelerini..

***

Sonrası kabullenme evresi.. 
Evet kandırıldım.. Suistimal edildim.. Hem de şuraya konu dahi etmeye değmeyecek pek çok kişi tarafından.. 
Peki ne yapacağım ? 
Kırılıp dökülmeye devam mı edeceğim ? 

Hayır ayağa kalkacağım..

***
Günler süren sessizliğimin sonunda,
hiç birini affetmemeye karar verdim..

Yüklerimden kurtuldum.. Acıma duygumu bir kenara bıraktım..

Sonrası, 

Bi hafifleme hali.. 
İçten gelen, nasıl bir şey olduğunu unuttuğun bir kıpırtı.. 
Baharın gelmesi gibi, aşık olmak gibi, bir heves ve heyecan hali..

Tam bir ayağa kalkma süreci.. 

***
Devam edecek...

mutluhayatblog@gmail.com

30 yorum:

  1. İnanmıyorum yaaa nasıl insanlar bunlar ya,,, sevmiyosan neden çevresinde dolaşırsın ey mahlukat!!!!!!Tamamen tanınmışlığını kullanma vede bunu çekememe hali yazık !!!!!! En güzel 👍🏻 işi yapmışsın BIRAK SALLA VE GİTSİN👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda yaptım evet :) Teşekkürler yorumun için <3 sevgiler, kalpler <3

      Sil
  2. Ooofff ilkay bi yapabilsem senin su yaptiklarini bi yapabilsem..ama bende kendimi savunabilme hali yok..ugrasamiyorum cene yoramiyorum car car hic durmadan konusan insanlarla.. zerrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzelini yap sen de.. Görme, mümkün olduğu kadar soyutla kendini.. Şu an benim için canımı sıkan kimse yok mesela.. Çevreme de bunu söylüyorum ortak tanıdıklar varsa, bahsetmeyeceksin arkadaş, saygı göstereceksiniz bana.. Bu kişiler benim için artık yok hiç bi şekilde duymak istemiyorum bittii :)

      Sil
  3. Cokkkk cokkkk begendimmmm harikaaaaa yaaaa.. Bu arada gecmis olsun ilkay hanimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim <3 Kocaman sevgiler

      Sil
  4. Aynen bende hiç affetmeyecegim. Hakkimi da helal etmem. Helal et fln diyolar ama. Sirf annem yok diye yapilanlari sorumluluk yukledikce yukleyenleri affetmiycem.
    Kimseyi kirmayorum diye yüzüme baka baka yapilan hakaretleri duymazdan geldigim icin kendime kiziyorum ah bu kadar kendimize zarar vermeden kirmayi ogrenseydik keşke abla.
    yazilarin bana güç veriyo devamini bekliyorum merakla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kendimi gördüm yorumunda :) Annem olmadığı için yapılanlar kısmı mesela.. 2. annem ve babamdan bahsetmiyorum ama.. Diğer herkes.. Kimseye saygı göstermiyorum artık bu yüzden.. Umrumda da değiller çok rahatladım böyle.. Olsun neresinden dönersek kardır hayata bi umutla bakıyorum ki ben artık sorma gitsin :)
      Silkelen sen de olur mu ? kıymet ver en çok kendine..

      Sil
  5. Kirmamak icin kirilmak uzmemek icin uzulmek..cok tanidik bunlar bicok kisi gibi benim icin de...iyilesebilmek dilegiyle ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç yaranamıyorsun öyle de biliyor musun ? Kimse de demiyo ki ya bu da bana kırmamak için ses çıkarmıyo.. O yüzden çıkacak sesimiz.. Ben bi adım attım iyileşmek adına.. Çıkıyor artık sesim.. Faydasını da görüyorum dilerim hepimiz için iyi olur her şey.. Kocaman sevgiler

      Sil
  6. Okurken sanki kendi hayatımdaki insanları anlatıyormuşsun hissine kapıldım İlkay abla bende affeden olmak istedim ama olmayacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmuyo zaten hayatım.. Olmayacaksa olmuyo zorlama kendini.. Onlar uğraşsın birazda affettirmek için..

      Sil
  7. vayy be dediğim bir yazı yine.... şahane...
    bu affetmeme konusunu çok sevdim. insan affettim dese de unutmuyor ya yapılanları.... belki de adı affettim demek, gerçekten olan ne hali varsa görsün gibi bişey....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Affedince görüşmeye devam etme hali hasıl oluyor, baktım istemiyorum yaa bırak görmeyi haber almak dahi istemiyorum.. Verdim kararı gitti affetmiyorum da görmüyorum da :))
      Yazıyı beğenmene sevindim :) Sevgiler

      Sil
  8. Kıskaç kadın kadar tehlikelisi yok dualarda bile seytanın serrınden sonra kadının şerri gelmiyır mu ohhh gerızekalılar bye bye demişsiniz sevgıler buarada burnunuz cok gzl oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiimmm :) Ruhum huzur buldu inan ki :)

      Sil
  9. Canımınici ❤

    YanıtlaSil
  10. Ailemize bir gelin girdi. Dayimin gelini. Yabanci sehirden geldi. Ortama alissin arkadaslik edelim gidelim gelelim dsdik.gittik geldik hersey iyi guzeldi.allah kimseyi arkanizdan sagda solda konusacak kadar kiskanc yapmasin. Ben kndi halinde sade yasayan biri oldum hep. Benden anlamszca nefret eden o zati manyagi hayatimdan cikardim. Evimize gelirdi yuzune bakmazdk. Hosgldn demeZdik.yoksayardik.yoktu cunku bnm gozumde bi ederi.bunun ezikligini yasamis olcakki artik ortamima girmeye calismaya basladi. He ben onu simdi goruyomuyum gormuyorum efendim.edilen iyiligi bileceksin.bilmiyorsan aha kapi.ilkay ablam senin icin herseyin hayirlisini diliyorum.seni sevmeyen utansin.����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynılarını senin için diliyorum.. Sen de olayı çözmüşsün aynen devam tebrik ediyorum.. sevgiler

      Sil
  11. Çok güzel bir yazı ilkay...Ah bende yapabilsem keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar zor değil inan.. Çok zarar görüyoruz yoksa..

      Sil
  12. Çok ihtiyacım olan birşey ama nedense reddediyorum doktora gitmeyi. Sizi tebrik ediyorum bunu başardığınız için 👏👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler <3 Ben de epey direndim gitmemek için.. Neden bilmiyorum.. Şimdi pişmanım.. Dilerim cesaretini toplarsın sen de.. Kendin için yaptığın en iyi şey olacaktır <3

      Sil
  13. Filmin en güzel yerinde reklama girmesi gibi oldu ama, en güzelini yapmışsın belli bir zamandan sonra insan bi dur diyince aslında bazı şeylerinde yeni başladığını anlıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru.. Tamamen dibe vurmadan yükselemiyor insan.. Yakında yeni bölüm gelecek inşallah :)

      Sil
  14. Yüreğinde yüreğimi gördüm,gözlerim doldu satırları okurken...yolun gönlün açık olsun güzel kalp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler benimde içim ısındı bu güzel yorumla :) Sevgiler <3

      Sil
  15. Geçmiş olsun İlkay Hanım evet böyle insanlar ne yazık ki var birde bunlar görebildiklerimiz göremediğimiz neler var ben aynı şeyi eşimden gördüm ne yazık ki işte böyle bir durumda hareket etmek daha zor oluyor helede çocuk varsa sizi sürekli hareketleri ile aşağılayan biriyle yaşamak mecburiyetinde kalıyorsunuz. Dediğiniz gibi kimsenin saygısızlığa hakkı yok en güzeli çıkar hayatından ne kadar az insan o kadar huzur vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm.. Dilerim Allah hiç umulmadık kapılar açar, en hayırlısını nasip eder size.. Dualarım sizinle.. İmkanınız varsa, ve gitmiyorsanız ( imkandan kastım vakit olarak yoksa ben de devlet hastanesine gidiyorum,) siz de bir psikiyatriste gidin isterim.. Çok faydasını gördüm görmeye devam ediyorum ben..
      Sevgilerimle <3

      Sil



Güzel yorumlarınız için teşekkürler <3

İzleyiciler