En uygun fiyata eşarp, şal, çanta, sunum ve dekorasyon ürünleri..

EN UYGUN FİYATA EŞARP, ŞAL, ÇANTA, SUNUM ve DEKORASYON ÜRÜNLERİ.. TÜM MODELLERİ GÖRMEK İÇİN FOTOĞRAFI TIKLAYINIZ..

26 Şubat 2017 Pazar

Fitness & Pilates Hakkında Bilmek İstedikleriniz.. Yaşadığım Fiziksel ve Ruhsal Değişimler..

Herkese Merhaba

Spora başladığımdan beri yazmak isteyip vakitsizlikten ve aklımdakiler toparlayamama durumundan mütevellit sürekli ertelediğim yazımı, son ölçümde elde ettiğim güzel sonuçların vermiş olduğu hevesle yazmak üzere geçtim bilgisayar başına :)

Malesef artık herkese tek tek dönemiyorum lakin, gelen mesaj ve maillerdeki soruları kendimce gruplandırdım, hepsine cevap bulmanızı sağlamayı umuyorum bu yazıda..

Spora gitmeye nasıl karar verdim ? Ne zamandır spor yapıyorum..

Blogumu sürekli takip edenler, özelikle kızımın hastalığı döneminde zor günler geçirip sonrasında bir değişim yaşadığım, psikiyatriste gittiğim gerçeğinden haberdarlar..  
Spora gitmeye karar vermemde psikiyatriste gitmemin sağladığı faydalardan biri, ayağa kalkma sürecimin en elle tutulur kanıtı.. Zira eşim bile bana güvenmediğini bir kaç ders sonrası bırakacağımı düşünerek beni kayıt ettirdiğini söyledi geçenlerde.. Kat ettiğim yoldan ve hevesle spor yapıyor olmamdan o da çok mutlu..

Geçtiğimiz yazdan beri kayıtlıyım. Ancak spor salonunun tadilata girmesi, kayıtların dondurulması sebebiyle zorunlu 2 aylık bir ara verdim.. Bu esnada ben burun estetik ameliyatımı oldum, iyileştim güzel denk geldi.. O arayı da düşersek yaklaşık 7 aydır spor yapıyorum.. Haftada 2 kez ile başlayıp son 1 aydır haftada 4 güne çıkardım.. Ve yarından itibaren haftada 6 güne çıkıyor.. 

Hangi spor salonuna gidiyorum ? Memnun muyum ? Tavsiye eder miyim ? 


Spor salonumun adını veya yerini paylaşmayı tercih etmiyorum ancak özel salon değil belediyeye ait bir tesis.. Eğitmenler diğer görevliler hepsi güler yüzlü güzel insanlar.. Severek gidiyorum.. Herhangi bir sorun yaşamadım veya yaşandığına şahit olmadım şimdiye kadar.. Bu açıdan tavsiye ederim..

Kayıt olmak ücretli mi ? Ücretler ne kadar ? Seanslar haftada kaç gün, kaç saat ? Kayıt olmak için ne yapmak gerekiyor ?

Kayıtların ücretli ve ücretsiz olmak üzere 2 çeşidi var.. Ücretli olanları çok araştırmadım ama daha esnek saatleri var hani vakit bulamayanlar iş çıkışı vs. gidebilsin diye.. Ücretli derken yüksek rakamlardan söz etmiyoruz ayrıca 30/40 TL civarı bir şeydi yanlış hatırlamıyorsam.. Çok değilmiş iyi diye düşünmüştüm.. Aşağıda bahsedeceğim kayıt ücreti ders ücretine ilaveten bu seçenekte de mevcuttur ama sanıyorum.. 

Ben ücretsiz olanına gidiyorum.. En başta 15 TL kayıt ücreti var.. Bu ücretle kayıt olduğunuz seans 3 ay kadar sürüyor.. 3 ayın sonunda kaydınızı yenileyip ( tekrar 15 TL ile ) ara vermeden devam etmeniz mümkün.. 

Pilates haftada 2 gün, 1 / 1 olmak üzere 2 saat, Fitness yine haftada 2 gün 2 / 2 olmak üzere toplam 4 saat.. Şu an benim gittiğim bu..

Günlerinizi ve size verilen seçenekler arasından saatlerinizi siz belirliyorsunuz.. 

Devam eden bir pilates seansınız varken, mesela hafta içi pazartesi çarşamba pilatese gidiyoruz diyelim, bir de hafta sonu gideyim haftada 4 güne çıkarayım dediğinizde ücretsiz seansta bu mümkün olmuyor..

Ancak şöyle seçenekler var..
Hafta içi ücretsiz pilates / hafta sonu ücretli pilates şeklinde devam edebilirsiniz.
Veya benim yaptığım gibi, hafta içi fitness, hafta sonu pilates, her ikisi de ücretsiz şeklinde devam edebilirsiniz..

Sadece pilates veya fitness değil aerobik, yüzme vs. gibi diğer branşlara da kayıt yaptırabilirsiniz..


Kayıt olmak ben ilk başladığımda daha zordu. Önce başvurup bekleyip size mesaj atıldığında gidebiliyordunuz bu da seanslar arasında azda olsa ara vermenize sebep oluyordu.. Artık yeni yılla birlikte sistem değişti beklemeden direk yeni seansa başlayabiliyorsunuz..

İlk kayıt öncesi sizden sağlık raporu isteniyor.. Bu yine aynı yerde 10 TL ücret karşılığında hemen yapılabiliyor.. Bu raporu her sene yenilemeniz gerekiyor..

Spor yapmak bana ne kazandırdı ? Ne kadar kilo verdim ? Vücudumda ne gibi değişiklikler gözlemledim? İlk olarak pilatese mi başlamalısınız yoksa fitnessa mı ? Aradaki fark nedir ?

Spor yapıyor olmak bana çok şey kattı.. Yine eskiden beri takip eden okuyucu arkadaşlarım bilirler çok fazla hatta özellikle kışın neredeyse hiç dışarı çıkmıyordum.. Çünkü bir sebebim yoktu.. Artık sabahları kalkmak için ev işi ve çocuklarım dışında bir sebebim daha var..
Salonla evim arasındaki mesafe kimine göre uzun sayılabilecek bir mesela.. Vesait ile gidilebilir.. Ancak ben yürüyerek gidip geliyorum bu da ekstra hareket etmeme sebep oluyor.. Yürürken yeni mağazalar, yeni yerler keşfediyorum, çıkışta arkadaşımla buluşuyorum, kendime vakit ayırıyorum..
Bedenim ve insan anatomisi hakkında çok şey öğrendim, özgüvenim arttı, eğitmenlerimi seviyorum ortam güzel, kısacası sosyalleşmeme ve kendimi daha iyi hissetmeme sebep oldu.. 

Doktorum da spora başlamamı harika çok güzel bir gelişme bu diyerek değerlendirmişti.. 

Gelelim fiziksel gelişime..

Pilatese ilk başladığımda 3. haftadan itibaren bedenimdeki değişimi farketmiştim, ancak asıl sıçrama ve etrafımın farkettiği değişim, 2 gün fitnessı da eklememle son 1 ayda gerçekleşti..

Pilatese gittiğim yaklaşık 6 ay boyunca bedensel olarak daraldığımı farkettim.. Şöyle ki bazen biri size kilosunu söylediğinde aa hiç göstermiyorsun dediğiniz olmuştur..Kilo olarak tartıda bir fark olmamasına rağmen daha zayıfmışım gibi görünüyordum..
Ayrıca çok çevik ve hızlı olmaya başladım.. Zira kendi evimdeki 5/10 merdiveni bile çıkmakta zorlanıyormuşum şimdi sıçraya sıçraya hop çıkıyorum.. Kilolu biri olmamama rağmen bedenimi zor taşıyordum sanki.. İlk başladığım zamanlarda evimle salon arasındaki mesafeyi 45 dakikada yürürken şimdi, 25/30 dakikaya indirdim..

1 ay önce fitnessa başlarken ilk ölçümüm yapıldığında vücut yaşım 24 çıktı ( 36 yaşındayım ). Eğitmenim bunun çok iyi olduğunu söyledi, pilates yapmama ve yürümeme bağladı.. 60.3 kilo ile başladım.. Yağ, kas ve su oranımda yazılıydı ancak malesef rakam olarak hatırlamıyorum şu an..

Şu an geldiğimiz noktada 30 gün sonrası 2. ölçümümde, 58.7 kiloyum yani 1.6 kilo vermişim yağ oranım hayli düşüp, kas oranım artmış.. Su oranımda da artış var.. Yani son derece sağlıklı kilo vermiş oldum.. Vücut yaşımda 24'den 20'ye düşmüş.. 

2. ölçüm sonrası eğitmenlerim değerlerimi çok güzel bulup programımı değiştirdiler.. Artık daha fazla çalışıyorum ve 3. ölçümü merakla bekliyorum..
Karnımda kas oluşmaya başladı, vücut yapım dolayısıyla hiç bir zaman ince belli olmayan ben, bir belim olduğunu farkettim ve kollarımda pazılar var :) 

Pilates ve fitness arasındaki farka gelirsek, kilo vermek istiyorsanız fitnessa, sıkılaşmak istiyorsanız pilatese gitmelisiniz şeklinde açıklayabiliriz.. Bunu bana 2. kaydımı yaptıracağım zaman danıştığım eğitmenim söylemişti.. Ama şahsi fikrimi sorarsanız vaktiniz varsa ikisine de gidin benim gibi..

Fitness ya da pilatese başlarken alışveriş yapmalı mısınız ? Ne gibi malzemeler gerekiyor ?

Bir sırt çantası, tayt veya tercih edeceğiniz başka bir alt, t-shırt, havlu, çorap, pilates matınızın üzerine sermek için havlu veya şal gibi bir örtü, su, spor ayakkabı ( terlik bile olur giyen var) .. İhtiyacınız olanlar sadece bunlar.. Her türlü alet salonda mevcut..
Fitness'da da aynı şeyleri kullanabilirsiniz artı bir ihtiyaç yok..


Kadın / Erkek ayrı mı spor yapıyor ? Rahat edebilir misiniz ? Ortam hijyenik mi ? 

Kadın ve erkekler aynı salonu kullanmalarına rağmen, denk gelmiyorlar.. Kadınların dersi olduğu gün erkeklerin dersi yok..  Aynı günlerde gitmiyorsunuz yani salona.
 Kapı girişleri, soyunma odaları vs de ayrı ayrı.. Ayrıca siz içerdeyken çıkış kapısında sürekli kadın görevliler mevcut ve kadınların olduğu bölüme hiç bir şekilde giriş çıkış yok.. 

İçerisi temiz, bakımlı ve düzenli.. Duş alma şansınız var, tuvaletler temiz ve sabun tuvalet kağıdı gibi malzemeler sürekli eksiksiz bulunduruluyor.. Her seans sonrası siz çıkınca görevliler giriyor tekrar tekrar siliyorlar yerleri.. Zaten ayakkabılarınız içeriye özel, kapı girişinde değiştirip içeri giriyorsunuz, ben bazen çorapla bile dolaşıyorum salon içinde.. 

***

Not aldığım sorulara cevap vermiş oldum şu an.. Burada cevabını bulamadığınız merak ettiğiniz  başka şeyler varsa lütfen yorum bırakın.. 
Adsız seçeneğini seçerek kolayca yorumunuzu bırakabilirsiniz.. Blog sahibi olmanız gerekmez yorum pencerem herkese açık.. 

Hoşça ve sporla kalın :)

mutluhayatblog@gmail.com



21 yorum:

  1. Muhteşem bayıldım ama çabuk bitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim :) Yine yazarız 3.ölçüm sonrası

      Sil
  2. Aradigimiz bütün cevaplari vermissiniz teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. En çok sosyalleşme kısmını sevdim, çünkü oradaki sosyalleşme buradakinden daha sağlıklı, 😉evde başladım ben spora, geçen kış ya yapmış iyi sonuç almıştım,yoga ve pilates videoları ile yapıyorum,insan dinclesiyor inşallah sağlığınız daim olsun arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)
      Kesinlikle.. Mümkün olduğunca uzaklaşmak lazım buralardan :) Ne güzel evde yapabiliyor olman, ben evde yapamıyorum disiplinli değilim o konuda malesef.. Sevgiler

      Sil
  4. Yazı ve içeriği çok güzel. Fakat bu saydığınız özellikte bir salon bulunduğum yerde malesef yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüm.. Belediye tesisleri her yerde bulunuyor buralarda.. Olmadığı yerler olduğunu bilmiyordum..

      Sil
  5. Aynen ilkay abla ben daha okuyacaktım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz okumak isteyin ben yazarım yine :)

      Sil
  6. Tebrikler bize nasip olsun inşaallah :))

    YanıtlaSil
  7. Bi çırpıda okudum zaten kilo problemim var bende eve eliptik aldım leslie falan yapiyorim ama salon ortamı farklı oluyor bekarken gidiyordum eğleniyordum ama.şimdi yaşadığım yerde böyle bi imkanım yok çocuklarda küçük zayıflamaktan öte sosyalleşmek için çok iyi ama o kadar asosyal oldum ki . Neyse senjn adına çok sevindim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde yapıyor olmanda çok güzel ama ben o konuda iyi değilim evde devamını getiremiyorum tek başıma.. Beni zorlayıcı bir güç olmalı :) Çocuklar küçükse normal.. Belli yaşa getirene kadar kendimizden fedakarlık yapıyoruz evlatlarımız için tabi.. Biraz büyüsünler daha kolaylaşıyor her şey :)

      Sil
  8. Ilkay hanim o vucut yag orani su orani vs o olcumleri kursunuz mu yapiyor yoksa baska bir yerdemi yaptiriyorsunuz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evete fitnessa ilk başladığında ölçüm yapılıyor.. Çıkan sonuca göre sana özel program hazırlıyorlar.. Herkes aynı şeyleri yapmıyor yani mesela sayıları farklı kullanılan aletler bazen farklı oluyor.. Ayda bir de tekrar ölçüm yapıp yine sonuca göre hareket ediyorlar..

      Sil
  9. harika bi yazı olmuş yine.... geçen sene kayıt olamadığım yüzme kursunu tekrar arayım bu gazla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim :) Süper olur ben mesela yüzmeye gidemem su korkum var ihihi yüzebiliyorsan hiç durma..

      Sil
  10. İlkay Abla ;geçen hafta çalıştığım hastanenin diyetisyenine uğramıştım,tartıdan çıkan ölçümlerden sonra nasıl gidecek bu kilolar diye düşünürken yazını okumak beni epey motive etti.eski takipçilerindenim;seni Rana'nın fiyonk bebek olduğu zamanlardan beri takip ederim;işlerini planladığını biliyorum ama yine de spor paylaşımlarını gördükçe 2 çocuk + koca bir evin sorumluluğuyla nasıl bu kadar spor yapabiliyor? ben olsam kesin 1 haftanın sonunda postu sererdim diye düşünmeden edemiyordum. Yazını okuduktan sonra ''vaktim yok; işim çok vs demiyoruz..spor salonuna gidemezsek de yürüyüş yapıyoruz, internetteki spor videolarından faydalanıp hayatımıza hareket katıyoruz'' diye dolanmaya başladım evin içinde ^ . ^ genelde :) seni seviyorum .. :)) ipek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İpeek ben de sizleri seviyorum :) İlk 2 hafta ben de alabora oldum :) Hatta bir seansa gitmeyip biraz hayatımı işlerimi yola koydum. Sonrasında tempoya alıştım baktım evde kaldığım günler sıkılıyorum.. Aynen dediğin gibi spora gidemesek bile hareketli bir yaşam sürüyoruz harekette bereket var malum :) Sevgiler <3

      Sil
  11. belediyenin fitness'ina annemde gidior. 56 yasinda ve gercekten cok farketmis. daha cevik, daha mutlu ve bir suru arkadas edindi, cok mutlu. boyle imkanlar varken gercekten faydalanmak lazim

    YanıtlaSil



Güzel yorumlarınız için teşekkürler <3

İzleyiciler