7 Haziran 2017 Çarşamba

Estetik Burun Ameliyatım 2. Yazım / Op.Dr. Volkan Kahya

Birinci burun estetiğim yazımda, 
Neden burun estetiği oldum ? / Doktor seçme / İlk muayene aşaması / Doktorum hakkındaki görüşlerim, iletişim bilgileri / Ameliyat tarihinin belirlenmesi / Ücretle ilgili ne dahil ne değil gibi bilgiler / Ameliyat öncesi yapılması gerekenler / Ameliyat günü / Ameliyat anı ve sonrası gibi konulardan bahsetmiştim..


Bu yazımda, Şişlik / Morluk / Bandaj ve tampon çıkarılması / Dikişler / Ameliyat sonrası gözlük kullanımı / Burnumdan memnun muyum ? gibi konulardan bahsedeceğim.

Özellikle şişlik ve morluk konusunda oldukça fazla soru aldığım için, gerçekçi olması adına fotoğrafları alenen yayınlayacağım dolayısıyla aşağıda ufak bir miktar kan görebilirsiniz.. Rahatsız edici boyutta değil lakin baştan uyarımı yapmış olmak istiyorum..

Ameliyat Sonrası Şişlik ve Morluklar

Oldukça hassas ve epey uğraştırıcı bir cilde sahibim.. Her kumaşı giyemem, her ürünü kullanamam direk kaşıntı ve kızarma gibi belirtiler gösteririm.. Cildimi nemlendirmem bile bir sorun kimi fazla gelir kimi ihtiyacı karşılamaz.. 
En ufak bir çarpma etkisi ben de beklenenin üstünde morarmalara sebep olur..

Yüzüm ince derili.. Aslında çok kolay kırışmalı ve yaşımın üzerinde göstermeliyim.. Sonradan birden çökmezsem neden bilmem şu an bu durumu olması gerekenin tersine çevirmiş durumdayım..

İnce derili hastalar burun ameliyatlarında diğer hastalara göre daha fazla morluk ve şişlik yaşarlar.. Bu hem doktorumdan duyduğum hem de ameliyat öncesi yaptım araştırmalarla kendimin de öğrendiğim bir gerçekti.. Bunu bilerek girdim ameliyata..

Ki, kişisel bir görüş belirtmek istiyorum ameliyat sonrası şişlik ve morluk olayları gereksiz derecede kafaya takılıyor.. Yüzünüzün ortasından bir ameliyat geçiriyorsunuz ve belli ki bunu yüksek ihtimalle isteyerek tercih ettiniz.. Çünkü hayat kurtaran olmazsa olmaz bir ameliyat değil bu.. Şişlik ve morluk olması kaçınılmaz.. Ben şöyle düşünüyordum sonuçta bu ameliyatı olmak istiyorum.. Güzel bir burnum olsun istiyorum.. Tek derdim bir kaç gün içerisinde geçecek şişlik ve morluklar olsun.. 

Aşağıdaki fotoğraf ameliyattan yanılmıyorsam 1-2 saat sonrası.. 



Bu ise yukarıdaki fotoğraftan 1-2 saat sonrası..


Burada yayınlamak için bu kareleri uygun buldum.. Daha sonrasında morluklar giderek arttı.. Ameliyattan 1-2 gün sonrasında görüntüm evet ilk bakışta hoş görünmüyordu lakin ben göründüğüm kadar kötü değildim kullandığım ilaçların da etkisiyle hiç acı ve ağrı hissetmiyordum.

Çocuklarıma da bu açıklamayı yaptım : evet yüzüm biraz kötü görünebilir ama geçecek ve ben göründüğüm kadar kötü değilim hiç acı hissetmiyorum her şey yolunda.. Yüzüme bakıp acı çektiğimi düşünmeyin.. Bu sayede hiç korkmadılar ve normal bir ameliyat sonrası geçirdik birlikte.. 

Artı size iyi bir haberim var.. Ben zaten ince ve hassas derili olduğum için evet morardım benim gibi olacak çok az kişi vardır ki zaten kontrollere gittiğimde yakın zamanlarda ameliyat olanları gördüm ve çoğunda morluk yoktu bile ama benden hemen sonra hastaneye şişlik ve morlukları kontrol altında tutacak özel bir cihaz alındı.. Yani şimdi ameliyat olacak olsam neredeyse sıfır morlukla atlatabilirdim.. O da benim şansım :)

Ameliyattan sonra sanırım 2. günde morluklarım en üst seviyeye çıktı ve hemen ertesi sabahı inanılmaz bir hızla geri dönüş yaşanmaya başladı.. Bunu beklemiyor, bir süre daha böyle kalırım diye düşünüyorum lakin yüzümün toparlanması beklediğimden çok hızlı oldu..

***

Burun İçi Tampon ve Nefes Alma Durumları

Ameliyat olmayı düşünenlere bir iyi haberim daha var açıkcası bu postu bazı şeyleri hatırlamaya çalışarak yapıyorum.. Durup düşünüyorum nasıl olmuştu diye ve sonrasında yazıyorum.. Bir çok şeyi unutmuşum :) Öyle aklımda kalan bir sıkıntı yaşamamışım yani bu onu gösteriyor..

Tampon konusundan ürktüğümü hatırlıyorum.. Çünkü burnumdan nefes alamayıp ağzımdan almak, boğaz kuruması en çok dert ettiğim şeylerden biriydi.. Daha önce burnum kırıldığı zaman başka bir hastanede atel ve tampon takılmıştı ve ben iki gün boyunca çok zorlanmıştım.. Ameliyat sonrası bunları yaşayacağımı düşünürken tamponla burnumdan nefes alabildiğimi farkettiğimde çok sevindiğimi ve rahatladığımı hatırlıyorum..

Evet tamponla gayet rahat nefes alıyordum.. Bunun artısı olarak çok rahat uyudum ameliyat sonrası.. Uyku konusunda beni tek zorlayan sağa ve sola yatamayıp, sadece sırt üstü yatabilmek olmuştu.. Bir süre sonra onu da çözdüm.. Kafamı sabit tutup bedenimi sağa veya sola yatırabildiğimi keşfettim.. Pilatesin faydaları :)

Aşama aşama bir şeyleri atlatmaya başladım.. Tek dert ettiğim tamponun çıkarılması kalmıştı artık.. Bundan da bir parça ürküyordum..

Gidene kadar çok heyecanlıydım.. Oturdum ve bir anda anlamadan olup bitti her şey.. Acı yoktu lakin hani yokuş aşağı araçla inerken bir yürek hoplaması olur öyle bir duyguydu yaşadığım.. Kısa bir süre burun yanması yaşadım tampondan sonra.. Birden fazlasıyla oksijen aldığım için sanırım.. Doktorumun yanından ayrılıp ana yola çıkma zamanı kadar bir sürede tamamen kayboldu..

Alçı çıkarılmasını atlamışım zira konu edilmeyecek kadar kolaydı zaten o.. 

Aşağıdaki kare, alçı ve tampon çıkarılması sonrası bandajlı halim..


***
Bu ise bandajın çıktığı gün.. 
Bandajımı kendim çıkardım.. Doktorum artık duş alırken yüzünü de yıkayabilirsin ve bandajını ıslatıp kendin çıkarabilirsin demişti ve kolaylıkla bu işlemi de hallettim..


Burun Dikişlerim

Dikişler konusunda da oldukça fazla soru aldım.. İnsanlar dikiş alma esnasında canlarının çok yanacağını düşünüyorlar.. Ancak diğer doktorları bilmiyorum yorum yapamam lakin benim doktorum eriyen iplik kullanıyor ve dikiş alma gibi bir durum söz konusu değil.. Dikişler kendi kendine kayboluyor..

Aşağıdaki kare son aşama olan bandajım çıktıktan bir kaç gün sonrası.. Dış dikişim henüz düşmemiş..
Burnumun altında bir karaltı var dikkatli bakarsanız.. Bu hem dikiş hem kabuk.. Bandaj çıktıktan yaklaşık 10 gün kadar sonra dikişim kabukla birlikte kendiliğinden düştü..


***
 Burada artık diğer her aşama geride kalmış burnumun oturması aşamasına gelmişiz.. Yine dikkate ederseniz burnum şiş, yusyuvarlak henüz kendini toparlamamış..


Burun estetiği sonrası asıl görüntünün ortaya çıkması en az 6 ay / 1 seneyi buluyor.. Volkan bey bana bu durumu şöyle açıklamıştı.. 6 ay / 1 sene kadar sabah her kalktığında farklı bir burunla karşılaşabilirsin..
Ameliyat olup korkuyla bana yazanlar oluyor burnum böyle büyük mü kalacak. Çok kalkık oldum sanırım, burnumu neden hissetmiyorum bir sorun mu var gibi vs. gibi.. 

Benim şu an 6. ayım ve çok kısa bir süredir burnumu hissetmeye başladım.. Oldukça sert ve şişti.. Derim gergindi.. Bunlar asla normal insanlar tarafından dışardan farkedilmeyen, sizin hissettiğiniz şeyler..

Aşağıdaki kare 5. ay civarı ve yukarıdaki burna göre daha ufalmış, kenarları belirginleşmiş, ucunun küçülmüş olduğunu çıplak gözle görebilirsiniz..



***

Dediğim gibi şu an 6. ayım dolmuş durumda.. En son kontrolüm sonrası bu yazıyı yazıyorum. Sona yaklaşmış durumdayım.. Burnum artık oldukça yumuşak, normal dokusunda.. Bir sonraki ve muhtemelen son kontrolüm 5 ay sonrasına

Burun Estetiği Sonrası Gözlük Kullanımı

Ameliyat sonrasında uzun süre gözlük kullanmadım olması gerektiği gibi. Sanırım 3. aydan sonraydı doktorum kısa sürelerle gözlük kullanabileceğimi söyledi.. Ben bir süre daha kullanmadım ki, bu iç mekan dış mekan açık hava kapalı hava farketmeksizin 7/24 gözlük kullanan ben için oldukça zor bir durumdu.. 
Şu an doya doya kullanıyorum.. Ancak hala kemik çerçeve şeklinde tabir edilin ağır gözlüklerim yerine daha hafif metal gözlüklerimi kullanıyorum..

Gözlük kullanımı da yine bana çok sorulanlar arasında.. Buna kontrolleriniz sırasında doktorunuzla karar vermeniz gerekli.. Lütfen kulaktan dolma bilgilerle veya diğer insanların deneyimleriyle karar vermeyin.. Çünkü herkesin iyileşme süreci farklı işleyebilir..

Burun Estetik Ameliyatım Hakkında Hissettiklerim

Tek kelimeyle ifade etmem gerekirse, mutluyum.. Burnumu ve bana kattıklarını seviyorum.. Yaptırmadan önce bu kadar iyi hissedeceğimi düşünmemiştim..
Zaten ınstagram hesabımı ( instagram.com/ilkaypnrbs ) takip eden arkadaşlarda biliyorlar ki sürekli  burun açılı fotoğraflar çekme halindeyim :) 

Yine olsa yine yaptırırdım.. Ve yine Volkan Bey'i seçerdim..


Ve yine şimdilik yazacaklarım bu kadar..

Bir sonraki Burun Estetiğim yazımda fotoğraflarla doktorum Volkan Kahya'nın muayenehanesinden ve kendisinden bahsetmek istiyorum.. Ben ameliyat olduğum zaman henüz ofisini yeni açıyordu ve oturmamıştı.. Şimdi çok güzel oldu sizlere de göstermek istiyorum..

Hoşçakalın..

mutluhayatblog@gmail.com

4 yorum:

  1. Merhaba İlkay hanım, ben eski burnunuzu merak ettim daha önce resim paylaştınız mı atladım mı bilemedim ama bir sonraki postta öncesi sonrası yapsanız, eski haliniz de yüzünüzü paylaşmadığınız için merak ettim burunda ki değişikliği... Sevgilerimle... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bunu yapacağım ilk fırsatta.. Fotoğraf bulamamıştım eski halini net gösteren.. O zaman pek çekmiyormuşum tabii burnumu :) Şimdi yandan tesadüfen çıkmış fotoğraflar buldum kolaj yapıp yayınlayacağım

      Sil
  2. Ha bu arada az önce unuttum çok güzel gözüküyor burnunuz maşaallah... :)

    YanıtlaSil



Güzel yorumlarınız için teşekkürler <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler