22 Temmuz 2017 Cumartesi

Eskiyi Yenileme / Çelik Kapı Boyanır Mı ? Boyanır :)

Yaklaşık 4 aydır devam eden çelik kapı boyama projemi nihayet bitirdim.. Hemen gözünüz korkmasın bu kadar uzun sürmesi olağan dışı bir durum.. Zira katlar arasında bir gün beklemek yeterli.. Yani normal şartlarda mesela polis basmasaydı  ( haha ) muhtemelen ben de 1 haftada falan bitirmiş olacaktım.. 

Zira okuyanların tekrar okuyup kopması, denk gelmeyenlerin de şimdi okuyup kopması için şuraya linkini bıraktığım polis eşliğinde kapı boyama maceram, bir parça motivasyonumu düşürdüğü için, zaten tembel ve maymun iştahlı, bi o işe bi o işe atlayan benim, kapıyı 4 ayda bitirmeme sebep oldu.. 

Nası cümle kuruyorum ama çok beyin yakıcı haha :)

Lakin çıkan sonuç son derece tatmin ediciydi.. Öncesi / sonrası fotoğraflarına bakınca anlayacaksınız ne demek istediğimi..

İşte güzide kapımın ilk hali.. 



Fotoğraf net belli olmasa da koyu kahve, çelik kısımlarımda yer yer paslanmalar vardı.. Ve kenarlarının duvarın boyasıyla boyanması ne tatlış değil mi ?  Zaten biz taşınmadan hemen önce bu evin boyasını yapan arkadaşları saygı ve minnetle anıyorum her daim.. Bu nasıl bir ustalık, nasıl bir beceridir yarabbi.. 
Hele evin oda kapılarını görseniz haha minnoşluktan yenmiyor.. Kapılar abuk sabuk boyandığı gibi, camlarına da son dokunuş olarak birer fırça darbesi atılmış.. Boyanıp boyanmadığı hiç belli olmadığından zaar, bu kapıda bitti şeklinde birer işaret bırakmışlar camlarına..
Yani diğer kısımlara girmiyorum bile.. Rana'nın eline fırça versem eminim bundan iyi iş çıkarırdı.. 

İşte bir kaç yıldır, taşındığımızdan beri en azından boyasını adam etmeye çalışıyoruz zira ev han gibi olduğundan çok ta kolay olmuyor bu iş tabii si.. Üst katı geçen yıl boyattık, bu yıl kapıyı boyadım tavanlara el atacağım hatta belki kapıları da elden geçiririm.. Eve boyacı da sokmak istemiyorum. Çelik kapı boyadım hahayt duvar mı boyayamayacağım'dan yola çıkarak hayatımın "anne ben boyacı oldum" kısmındayım.. 


Ani bir karar ve bir hışımla başladığım çelik kapı boyama olayımın 2. kat boyası bu..

Her eşya boyamam da sistem aynı.. Kısaca bahsedeceğim yine.. Masada boyadıysam aynı, çelik kapıda aynı.. Her şey için ayrı ayrı mesajlar alıyorum çünkü.. O yüzden üstüne basarak yazıyorum her eşyada sistem aynı.. Bu aşağıdaki şekilde..

* Zımpara yok..
* İlk kat birebir oranda sulandırılmış şekilde astar boya ( yani misal yarım çay bardağı su, yarım çay bardağı boya gibi ) astar boya
* Astar boya sonrası sanki yüzey hiç kapanmayacakmış gibi gelecek, panik yok katları attıkça fırça izleri de dahil hepsi düzelecek
* Diğer katlarda hafif fırçanızı suya batırıp kolay boyanmasını sağlayabilirsiniz, ama sulandırma yok artık.
* Toplam 4 kat boyama 
* Katlar arasında 1 gün beklemeniz daha iyi sonuç verecektir..
* Boyama bittikten sonra vernik işlemi ( ki ben her mobilyaya uygulamadım ama kapımda vernik var)
* Vernikten önce mutlaka yüzeyi silin. En ufacık bir toz bile yapışıyor vernik çok toz çekiyor uygularken,
* Vernik katları arasında da mutlaka bir gün bekliyoruz
* 2 kattan fazla vernik yapmayın..
* İşte bu kadar.. 

Kullandığım boya Rich Multisurface 2100 Beyaz renk
Rulo fırça kullanmadım, çok fazla girintisi çıkıntısı olduğu için 2 farklı boyda ipek kıllı fırça kullandım.. Geniş yüzeyleri için uygun boyda rulo fırça da kullanılabilir..

Boya ve fırçanın fotoğrafları için burayı tıklayabilirsiniz

Kapının ortalama maliyeti bana 100 TL.. Ayrıca verniğimin yarısından fazlası duruyor.. Lakin fırça, siyah boya vs dahil değil onlar evde vardı.. Yani maliyet 125 TL civarı diyelim..

Ve işte son hali bu.. Muhteşem oldu.. 


Kapımın dışarıdan görünüşü..

Kapı tokmağı ve diğer metal yerlerini de siyahla renklendirip vernikledim.. Hayalimdeki siyah beyaz kapıyı elde etmiş oldum.. 
Üst fotoğrafta kenarda, giriş aynam biraz görünmüş onu da yapışkanlı folyo ile kaplayıp siyah beyaza dönüştürmüştüm.. Sanırım onu paylaşmayı atlamışım yapalı uzun zaman olmuştu.. Gerçi ınstagram hesabımda ayna önü fotoğraflarımda sıklıkla görünüyor.. Şimdi kapı ile ayna hayalimdeki gibi uyumlu oldu.. Daha sonra duvarları da düşündüğüm renk yapınca her ikisi de kendini çok daha iyi gösterecek.. Kapının yanında diafon ve yukarıda sigorta kutusu var onları da boyayacağım..


Açıkcası elimi attığım pek çok şeyde olduğu gibi, özellikle kapı olup dışardan göreni çok olduğu, her aşamasına şahit olanı fazla olduğu  için, boyamaya başladığımda çok laf söyleyen oldu.. Nedendir bilmem insanlar hep olumsuza ve karşısındakini aşağıya çekmeye odaklı.. 

Sizlere tavsiyem insanlara kulaklarınızı tıkayın, yapmak istediğiniz şeye odaklanın.. Cesarete ihtiyacınız varsa şöyle düşünün : Her şekilde eski halinden daha iyi görünecek.. 

Sonuç ortada. Her şekilde eski halinden daha iyi görünüyor ve beni mutlu ediyor.. Önemli olan bu..

Sevgilerimle <3

mutluhayatblog@gmail.com

12 yorum:

  1. Harika olmus ellerinize saglik😊

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem olmuş ellerine sağlık ablacim güle güle kullan iyi günlerde inşallah

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş gerçekten,güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten harika olmuş siyah detaylarda çok hoş duruyor fakat polis mevzusu aklıma geldikçe ve makyaj ve pijamaydı sanırım kopuyorum resmen hemencik gözümde,, canlanıyorsun. �������� güle güle iyi ve, sağlıklı günlerde kullan canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sorma ne maceraydı ama yaa :) Çok teşekkürler <3

      Sil
  5. elinize sağlık harika iş çıkarmışsınız her zaman ki gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim desteğiniz için :)

      Sil
  6. kapı güzel olmuş eline sğlık. polis olayına gelirsek ben de gülmekten bitap düştüğümü ve gruplarımda paylaşıp çok eğlendiğimizi söyleybilirim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel çok sevindim eğlenmenize :) Sevgiler

      Sil



Güzel yorumlarınız için teşekkürler <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler